måndag 28 december 2009

Ordning och reda

Jag blev så less häromdagen då jag höll på att göra ett kort. Jag provade pro-marker-färg hit och pro-marker-färg dit på ett kladdpapper.
Så i eftermiddags satte jag mig och gjorde en slags färgkarta över de pro-markerpennor som finns i huset. Här ser ni resultatet.



Det finns många valörer på dessa ordning-och-reda-alster. Vissa har böcker och skriver in färgerna där och andra scrappar en förvaringslåda och dekorerar med färgerna på utsidan.

För min del blev det en enklare modell. En stor tag kan man säga, så man kan stoppa den i samma låda som färgerna står i. Måttet är 30x11 cm plus en liten flärp där "pro marker" står skrivet. Jag har rivit i kanterna och använt distress ink - en mörkare färg till kanterna och en ljusare på det vita papperet. Därefter har jag stämplat blommor (tänk på att ta en så enkel stämpel som möjligt t.ex. ett hjärta, en stjärna, en blomma eller liknande som går att fylla i). Sedan har jag fyllt i dessa med varje pro-markerfärg och skrivit innantill vilken färg det är. Jag lämnade även några blommor vita om man skulle investera i nya färger så kan man fylla på, utan att behöva göra en helt ny.
Notera! Pro-markerpennorna lyser lätt igenom. Jag skulle råda dig att alstra två papper och sedan limma ihop dem.

Superenkelt och mycket mer överskådligt. Nu slipper jag måla med pro-marker på kladdpapperet varje gång.

Låt dig inspireras!

1 kommentar: